Prognoza wyników na 2011 rok
30 marca 2011
30 marca 2011 r. Zarząd LUG S.A. przedstawił prognozę wyników finansowych na 2011 rok. Prognoza sporządzona zgodnie z MSSF/MSR zakłada osiągnięcie 89,7 mln zł przychodów i 3,06 mln zł zysku netto. W 2010 roku LUG S.A. zanotował 78,8 mln zł przychodów i 1,76 mln zł zysku netto (zgodnie z MSSF/MSR). Obecnie LUG S.A. kończy prace nad prospektem emisyjnym w związku z przejściem na rynek główny GPW.
-„W 2011 roku spodziewamy się blisko 75% wzrostu rentowności w porównaniu do roku 2010. Tak istotna poprawa to w znacznej mierze efekt naszej dynamicznej ekspansji na rynku krajowym i zagranicznych oraz wielu nowych innowacyjnych produktów w portfolio, dzięki którym możemy teraz czerpać duże korzyści z ożywienia w branży. Nie bez znaczenia były także działania optymalizacyjne podjęte w okresie największego kryzysu, które pozwoliły na redukcję kosztów w wielu obszarach działalności operacyjnej. Pierwsze efekty tych procesów były już widoczne na poziomie zysku netto za 2010 rok, który wyniósł 1,76 mln zł w porównaniu do -1,5 mln zł straty w roku 2009. W tym roku prognozujemy już ponad 3 mln zł zysku netto, przy czym jest to założenie dość konserwatywne.” - mówi Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.
-„W 2011 roku planujemy osiągnięcie 89,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 15% więcej niż
w roku 2010. Przy czym warto zauważyć, że cały czas zmienia się także struktura naszych przychodów na korzyść ekskluzywnych produktów, których sprzedaż pozwala na osiąganie istotnie wyższych marż.” – dodaje Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.
Niedawno LUG S.A. poinformował o planach zwiększenia udziału eksportu w przychodach w 2011 r. do ponad 50%. Ponadto LUG S.A. będzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji na rynkach krajów Europy Zachodniej oraz Bliskiego Wschodu, gdzie jej produkty są już znane. W tym roku Spółka planuje ekspansję geograficzną poprzez wejście na rynek australijski oraz południowoamerykański. Oferta dla firmy została rozszerzona o nowoczesne systemy oświetlenia LED wraz z oprogramowaniem LUG MASTER LED opartym na standardzie DMX oraz o nowoczesne oprawy z linii White Concept. Ponadto Emitent zwyciężył w Konkursie na Najlepsze Stoisko Targowe Targów ŚWIATŁO 2011, ELEKTROTECHNIKA 2011, CENERG 2011, natomiast oprawa PROXIMA otrzymała II nagrodę Targów ŚWIATŁO 2011.
-„W 2011 roku spodziewamy się blisko 75% wzrostu rentowności w porównaniu do roku 2010. Tak istotna poprawa to w znacznej mierze efekt naszej dynamicznej ekspansji na rynku krajowym i zagranicznych oraz wielu nowych innowacyjnych produktów w portfolio, dzięki którym możemy teraz czerpać duże korzyści z ożywienia w branży. Nie bez znaczenia były także działania optymalizacyjne podjęte w okresie największego kryzysu, które pozwoliły na redukcję kosztów w wielu obszarach działalności operacyjnej. Pierwsze efekty tych procesów były już widoczne na poziomie zysku netto za 2010 rok, który wyniósł 1,76 mln zł w porównaniu do -1,5 mln zł straty w roku 2009. W tym roku prognozujemy już ponad 3 mln zł zysku netto, przy czym jest to założenie dość konserwatywne.” - mówi Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.
Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej LUG S.A. zgodne z MSSF/MSR (PLN) | 2011 PLN (PROGNOZA) | 2010 PLN | 2009 PLN |
Przychody ze sprzedaży | 89,7 mln | 78,0 mln | 57,2 mln |
EBITDA | 7 179 tys. | 5 289 tys. | 1 454 tys. |
Zysk (strata) netto | 3 062 tys. | 1 761 tys. | -1 501 tys. |
-„W 2011 roku planujemy osiągnięcie 89,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 15% więcej niż
w roku 2010. Przy czym warto zauważyć, że cały czas zmienia się także struktura naszych przychodów na korzyść ekskluzywnych produktów, których sprzedaż pozwala na osiąganie istotnie wyższych marż.” – dodaje Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.
Niedawno LUG S.A. poinformował o planach zwiększenia udziału eksportu w przychodach w 2011 r. do ponad 50%. Ponadto LUG S.A. będzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji na rynkach krajów Europy Zachodniej oraz Bliskiego Wschodu, gdzie jej produkty są już znane. W tym roku Spółka planuje ekspansję geograficzną poprzez wejście na rynek australijski oraz południowoamerykański. Oferta dla firmy została rozszerzona o nowoczesne systemy oświetlenia LED wraz z oprogramowaniem LUG MASTER LED opartym na standardzie DMX oraz o nowoczesne oprawy z linii White Concept. Ponadto Emitent zwyciężył w Konkursie na Najlepsze Stoisko Targowe Targów ŚWIATŁO 2011, ELEKTROTECHNIKA 2011, CENERG 2011, natomiast oprawa PROXIMA otrzymała II nagrodę Targów ŚWIATŁO 2011.